- 1.
- ID. Buzz Pro: stroomverbruik in kWh/100 km: 18,9 (gecombineerd); CO₂-uitstoot gecombineerd in g/km: 0; efficiëntieklasse: A+++
- 2.
- De afbeeldingen van het voertuig tonen optionele uitrusting.
Ons doel: een holistisch aanbod voor duurzame mobiliteit
Wij willen de mobiliteit op een holistische manier duurzaam schoner en efficiënter maken. De nieuwe ID. Buzz is een goed voorbeeld voor deze benadering. Zo helpen we de overschakeling naar klimaatbewuste e-mobiliteit aantrekkelijker te maken en kunnen we onze klanten zo goed als alles aanbieden dankzij omvangrijke diensten vanuit de Volkswagen-groep: van innovatieve elektrische modellen tot duurzame recyclage.
Innovatieve mobiliteit met de ID. Buzz.
Onze 360°-benadering van e-mobiliteit
De klimaatverandering is een van de grootste en belangrijkste uitdagingen van onze tijd. Daarom zetten we ons in voor de Klimaatakkoorden van Parijs en stellen we onszelf ambitieuze doelen. We nemen onze verantwoordelijkheid voor het totale aandeel in de waardeketen van onze voertuigen en willen tegen 2050 een bedrijf zijn met een CO2-neutrale balans. De nieuwe ID. Buzz is het eerste busje van Volkswagen dat van begin tot einde als elektrisch voertuig werd ontwikkeld, beginnende van de eerste schets tot helemaal aan de laatste handgreep. Hij is een essentieel bestanddeel in onze holistische 360°-benadering van e-mobiliteit: van de toeleveringsketen en de productie tot de gebruiksfase en de recyclage. Want alleen door middel van omvattend duurzaam handelen bereiken we onze doelen. CO₂-uitstoot wordt bij Volkswagen, zo veel mogelijk, onmiddellijk vermeden en beperkt. Leveranciers worden daarom verplicht tot vermijden en verminderen. De CO2-uitstoot die bij Volkswagen en door overeenkomstige verplichtingen in de toeleveringsketen niet kan worden vermeden of beperkt, wordt in dezelfde hoogte gecompenseerd door gecertificeerde klimaatbeschermingsprojecten.
Batterijen en recyclage: gegarandeerd duurzaam
Elektromotoren moeten in tegenstelling tot verbrandingsmotoren nauwelijks onderhouden worden, want onderdelen die gevoelig zijn voor slijtage, zoals een tandriem, zijn er niet en ook olieverversing is niet meer nodig. Als gevolg hiervan zijn de intervallen tussen de inspecties langer, wat resulteert in minder bezoeken aan de werkplaats en minder onderhoudskosten. Moderne elektrische voertuigen zoals de nieuwe ID. Buzz zijn geschikt voor langdurig gebruik. Daarom stellen vele potentiële klanten zich meestal de vraag hoelang de batterij meegaat. De lithium-ionhoogspanningsbatterij van de ID. Buzz beschikt over een grote energie- en vermogensdichtheid. Bovendien is ze onderhoudsvrij en heeft ze een hoge cyclusstabiliteit en een lage zelfontlading. Bepaalde factoren zoals aantal en type oplaadbeurten (AC/DC), inachtneming van oplaadgrenzen of omgevingstemperaturen hebben echter een invloed op de levensduur van de batterij. Na verloop van tijd zult u hierdoor onvermijdelijk moeten inboeten op het vlak van rijbereik.
Met de nieuwe ID. Buzz zet u in op hoge kwaliteit. Voor de lithium-ionhoogspanningsbatterij garanderen we een bruikbare nettobatterijcapaciteit van minstens 70% gedurende acht jaar of tot 160.000 km gereden kilometers4. Maar oude batterijen belanden niet bij het afval. Integendeel: u kan een belangrijk steentje bijdragen om onze holistische strategie nog duurzamer te maken. Daartoe behoren zogenaamde Second-Life-toepassingen, waarbij we de batterij na gebruik in het voertuig nog als opslagplaats voor elektriciteit gebruiken. Tegelijkertijd streven wij ernaar een groot deel van de grondstoffen te recycleren bij de verwerking. Vandaag al kan tot 97% van de batterijgrondstoffen, zoals nikkel, koper en lithium, teruggewonnen worden in onze testinstallatie in de fabriek in Salzgitter.